Aktuality

30. 04. 2019

Ohlédnutí


Kategorie: aktuality
Zaslal: krivohlava

Na začátku února nás oslovil kutnohorský hudebník z Českého akordeonového tria Michal Karban, jestli bychom se s dětmi mohli přidat k natáčení videoklipu. Rádi jsme tuto nabídku přijali a na konci února jsme s dětmi navštívili galerii Gask, kde na nás již čekali členové Českého akordeonového tria – Markéta Laštovičková, Marie Čejnová a Michal Karban. S námi přišli do Gasku senioři z klubu seniorů z Kutné Hory a samozřejmě také kameraman. Smyslem natáčení videoklipu s názvem „Simply Happy“ není jen prezentovat trio, ale stejně důležitým cílem je ukázat, že hudba spojuje, dělá radost a boří překážky mezi generacemi. Děti i senioři si natáčení náramně užili, cítili jsme radost ze společně prožitých chvil. Naše děti jsou velmi bezprostřední a brzy si získali pozornost všech zúčastněných.

Na oplátku k nám členové akordeonového tria přišli do školky, aby pro děti uspořádali koncert. Děti se dozvěděly něco o hudebních nástrojích, tleskaly, zpívaly a tančily.

Moc všem děkujeme za krásný hudební zážitek i za inspiraci. Stále přemýšlíme o budoucnosti školky i o tom, na čem bychom se mohli podílet. Pro nás i pro děti je inspirace setkat se společně – vyprávět si, hrát si, číst pohádky.

 

Naše školka vychází z pedagogiky France Ketta. V březnu přijal pozvání garant pedagogiky F. Ketta Tomáš Cyril Havel. V rámci projektu „Lepší školka“ se uskutečnila přednáška s praktickou ukázkou a následnou diskuzí. Už od začátku jsme si mohli zakusit základní poslání této pedagogiky – tvoříme vztahy pomalu a ohleduplně. Rodiče společně i s dětmi společně prožívali příběh o šnekovi (šnečici) Amálce, pozorovali jsme šnečí ulity, porovnávali je, vytořili si svého šnečka. V druhé polovině setkání jsme se dozvěděli o základních principech této pedagogiky, o Franci Kettovi a o tom, jak tato pedagogika vznikla.

Moc děkujeme vše za příjemný a tvořivý podvečer.

Ve čtvrtek 11. dubna v 16.30 se konala poslední přednáška z cyklu besed pro rodiče z projektu Lepší školka, nyní o rozvoji jazykových schopností dle Elkonina. Jde o metodu, která usnadňuje dětem nácvik čtení.